Zo maak je reclame met folders voor je restaurant

Het gebruikt van folders als marketingmiddel wordt tegenwoordig steeds minder gebruikt. Veel bedrijven gaan over op online marketing strategieën om hun doelgroep te bereiken. Hoewel dit natuurlijk een goede manier is om naamsbekendheid te vergroten, zijn traditionele middelen als folders en flyers ook erg effectief. Wanneer je deze middelen op de juister manier inzet, kun je waardevolle reclame maken voor je bedrijf. Zeker voor restaurants zijn folders nog effectief. Restaurants hebben er baat bij dat de inwoners van de desbetreffende stad het restaurant kennen. In dit artikel leggen we je daarom uit hoe je op een effectieve manier reclame kunt maken voor je restaurant met behulp van een folder!

Maak een pakkende en professionele folder

Je hebt de creatieve vrijheid om de folder in te richten zoals jij dat wilt. Het is van belang dat je de huisstijl van je bedrijf door laat schijnen in je folder, op deze manier vergroot je de herkenbaarheid van de folder. Denk goed na over welke informatie je in de folder wilt plaatsen. Zorg ervoor dat deze informatie nuttig is, niet te uitgebreid, maar wel alle belangrijke aspecten van je bedrijf omvat. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om de contactgegevens en de website op je folder te plaatsen. Wanneer je je restaurant wilt promoten, kun je er ook voor kiezen om je menu op de folder te plaatsen. Daarnaast is een zogeheten call to action ook belangrijk. In het geval van een restaurant kun je een kortingscode aanbieden op de folder, zodat je de potentiële klanten stimuleert om je restaurant te bezoeken. 

Kies het juiste moment van uitgave

Je kunt door middel van folders de juiste doelgroep bereiken, mits je hier goed onderzoek naar doet. Richt je je als restaurant bijvoorbeeld voornamelijk op studenten, dan zul je een tijd en plaats moeten vaststellen waar zij het vaakste zullen komen. Op dit moment kun je dan je folders gaan verspreiden. Folders zijn op deze manier het meest effectief, aangezien de folders bij de juiste mensen terecht komen. Het is dus belangrijk dat je hier onderzoek naar doet om je folders effectief in te zetten. Weet je niet zeker wat voor jouw marketingboodschap het ideale moment is? Geen paniek, er zijn veel marketingbureaus die graag met je meedenken. Waarschijnlijk zullen ze daar wel een vergoeding voor vragen, maar als jouw flyers daardoor extra effectief zijn, is dat de moeite zeker waard.