Wanneer je een restaurant hebt, is het belangrijk dat je menu opvalt tussen de menu’s van andere restaurants. Hoe je dat doet, vertellen we je in dit artikel.
Gebruik verse producten
Wanneer je verse producten gebruikt in de gerechten die je op je menukaart hebt staan, kun je dit ook op je menukaart zetten. Daarbij kunnen je klanten het ook proeven als je goede, verse producten van hoge kwaliteit gebruikt. Om je producten zo vers mogelijk te houden, is het belangrijk dat je een goede koeling hebt waar je die producten in op kunt slaan. Haal bijvoorbeeld een goede koeling bij www.horecawebstore.nl.
Wees creatief
Zorg ervoor dat jouw menukaart ook visueel een kaart om te onthouden is. Maak je kaart mooi op, en bedenk leuke, karakteristieke namen voor je gerechten. Voor je het weet heeft heel de stad het over jouw gerechten, vanwege de herkenbare namen. Dat blijft gewoon beter hangen dan een simpele ‘biefstuk met pepersaus’.
Denk out of the box
We schreven het hierboven ook al een beetje; biefstuk met pepersaus kennen we nu onderhand wel. Hoewel de classics ook heerlijk kunnen zijn, is het ook wel eens leuk om iets speciaals te kunnen eten. Probeer daarom de cliché gerechten op je menukaart te vermijden en ga voor iets specialers. Je kunt ook de classics omtoveren tot iets nieuws door bijvoorbeeld een paar nieuwe ingrediënten toe te voegen. Let wel op: het zijn niet voor niets classics en soms moet je dáár juist niks op aanpassen.
Lever kwaliteit
Wil je dat jouw menukaart opvalt? Zorg er dan voor dat je eten lekker is. Niets werkt zo goed voor je restaurant dan gewoon, simpelweg goed eten serveren. Zorg ervoor dat het eten goed gekruid is en perfect gaar is gekookt of gebakken. Als je eten goed is, zullen klanten steeds terugkomen om weer een ander gerecht te proberen, of juist steeds voor hetzelfde gerecht.
Zorg voor een beleving
Een bezoekje aan een restaurant draait niet helemaal alleen om lekker eten, het draait ook om de beleving. Hoewel dit niets te maken heeft met je menukaart, kan de juiste beleving er wel voor zorgen dat mensen terug blijven komen. Zorg daarom voor vriendelijk, net personeel, voor mooi opgemaakte borden en voor heerlijke smaken. Alleen goed eten houd je klanten niet vast, het draait om de gehele experience.